Köpvillkor

  1. Hem
  2. chevron_right
  3. Köpvillkor

Köpvillkor Frukt

Om inget annat avtalats gäller följande köp- och leveransvillkor för fruktabonnemang:

Leveranser
Leveranser sker i hela Storstockholm och Södertälje. Fruktkorgarna levereras fraktfritt på överenskomna dagar och platser mellan kl 07.00-16.00. Leveranser sker året runt alla helgfria dagar. Vid röda dagar sker den ordinarie leveransen nästkommande vardag om inget annat är överenskommet. Vid val av tidspassning tillkommer avgift.

Kundens ansvar
Kunden ansvarar för att lokaler och tillhörande områden hålls tillgängliga för leverans vid överenskomna leveranstider. Fruktleveransen har rätt att överlämna fruktkorgarna i kundens reception eller godsmottagning om leveransen inte kan ske enligt överenskommelse.

Kvalitetsgaranti
Fruktleveransen levererar enbart färsk Klass 1-frukt av fullgod kvalitet. Vi garanterar att vi väljer säsongens lämpligaste frukter och att vi dessutom omsorgsfullt väljer den frukt som är fräschast.

Reklamation
Behörig beställare som anser att en leverans inte uppfyller Fruktleveransens kvalitetsgaranti ska göra en reklamation senast 24 timmar efter erhållen leverans. Fruktleveransen ska då samma dag eller senast nästa helgfria leveransdag kostnadsfritt leverera ny frukt av fullgod kvalitet.

Returkorgar
Som en del av våra miljömål tillämpar vi ett retursystem för våra korgar. För korgar som inte returneras debiterar vi en kostnad på 25 – 85 kr per korg.

Ändringar i abonnemang
Behörig beställare ska skriftligen meddela oss senast 3 vardagar före önskad ändring ska träda i kraft. Skriv till info@fruktleveransen.se.

Leveransuppehåll
Behörig beställare ska skicka ett skriftligt meddelande till info@fruktleveransen.se senast 7 vardagar före önskat leveransuppehåll. Leveransuppehållet måste vara sammanhängande och som högst två månader. Leveransuppehåll kan inte nyttjas under uppsägningstid.

Uppsägning av fruktabonnemang
Uppsägningstider gäller i första hand efter avtal. Om inget annat avtalats gäller En månads uppsägning.

Uppsägningen ska ske skriftligen av behörig beställare per mejl eller post och räknas från inkommet datum.

Priser och betalningsvillkor
Samtliga priser är exklusive moms och angivna fritt kundens godsmottagning. I abonnemanget ingår också lån av korg. Priserna justeras två gånger per år enligt SCBs konsumtprisindex för frukt.

Fakturering sker i efterskott med 14 dagars kredittid. Vid skriftlig betalningspåminnelse debiteras lagreglerad avgift. Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med referensränta plus 8 %.

Köpvillkor Möten

Om inget annat avtalats gäller följande köp- och leveransvillkor:

Leveranser
Leveranser sker i hela Storstockholm och Södertälje. Beställningarna levereras på överenskomna dagar och platser mellan kl 07.00-16.00. Fruktleveransen levererar året runt alla helgfria dagar.

Kundens ansvar
Kunden ansvarar för att lokaler och tillhörande områden hålls tillgängliga för leverans vid överenskomna leveranstider. Fruktleveransen har rätt att överlämna fruktkorgarna i kundens reception eller godsmottagning om leveransen inte kan ske enligt överenskommelse.

Villkor för fri frakt
För våra fruktabonnenter eller vid ett köp med ett ordervärde överstigande 750 kr tillkommer ingen leveransavgift. Förutsättningen är att beställningen inkommer två dagar innan leverans och att leveransen sker till ordinarie leveransadress en helgfri vardag 07.00-16.00.

Expressleverans och tidspassning
Beställningar från fruktabonnenter som inkommer efter kl 12.00 för leverans dagen efter debiteras en transportkostnad om 95 kr. Då leverans önskas samma dag och även vid tidspassning tillkommer en transportkostnad enligt gällande tariff. För övriga kunder gäller vår ordinarie transporttariff.

Kvalitetsgaranti
Fruktleveransen garanterar att de produkter som levereras är av fullgod kvalitet.

Reklamation
Behörig beställare som anser att en leverans inte uppfyller Fruktleveransens kvalitetsgaranti ska göra en reklamation senast 24 timmar efter erhållen leverans. Fruktleveransen ska då samma dag eller senast nästa helgfria leveransdag kostnadsfritt leverera nya mötesprodukter av fullgod kvalitet. Mindre avvikelser kan förekomma i våra mötesprodukter, t ex efter säsong eller vid slut från leverantör.

Priser och betalningsvillkor
Samtliga priser på mötesprodukter är exklusive moms och angivna fritt från vårt lager.

Fakturering sker i efterskott med 14 dagars kredittid. Vid skriftlig betalningspåminnelse debiteras lagreglerad avgift. Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med referensränta plus 8 %.

Köpvillkor Gåvor (året runt)

Om inget annat avtalats gäller följande köp- och leveransvillkor för fruktabonnemang:

Leveranser
Fruktleveransen levererar till företag och privata adresser i hela Sverige. Vill ni göra större utskick, kontakta oss så återkommer vi med en offert.

Vi levererar året runt, helgfria vardagar på överenskommen dag och plats. Senast två dagar före tänkt leverans behöver vi din beställning.

Pris för leverans av ett kolli inom Stockholm (08-området) Företagsadresser: 95 kr Privata adresser: 125 kr Pris för leverans av kolli i övriga Sverige cirka 175 kr. För gåvor som levereras i samband med vanlig veckoleverans till abonnemangskund ingår frakt i priset.

En beställning som kommer in senare än två dagar innan önskad leverans debiteras som expressleverans. Priset för expressleverans kan variera. För leveranser med tidspassning tillkommer avgift

Privata adresser
Leveranser till privatpersoner sker under dagtid. Det är viktigt att vi får så mycket information som möjligt för att kunna utföra leveransen på bästa sätt. Vi vill gärna ha mobilnummer, portkod och information om eventuella trappor. Vi behöver också få veta om vi kan ställa gåvan utanför dörren om mottagaren inte är hemma eller om den får lämnas till en granne. Om leveransen inte kan utföras vid önskat tillfälle gör vi ett nytt försök, men då tillkommer en kostnad på 95 kr.

Tjänster som ingår
För varje gåva ingår inslagning i cellofan och ett handskrivet kort (12×5 cm) med en personlig hälsning från dig. Vi erbjuder en kostnadsfri tjänst som vi kallar Adresservice. I denna ingår paketering av gåvorna, iläggning av kort, utskrift av adresshandlingar och transportbevakning.

För våra kunder med löpande fruktabonnemang tillkommer ingen leveransavgift, förutsatt att beställningen inkommer senast två dagar innan leverans och att leveransen sker till ordinarie leveransadress och plats vardagar 07.00-16.00.

Kvalitetsgaranti
Fruktleveransen garanterar att de produkter som levereras är av fullgod kvalitet.

Reklamation
Behörig beställare som anser att en leverans inte uppfyller Fruktleveransens kvalitetsgaranti ska göra en reklamation senast 24 timmar efter erhållen leverans. Fruktleveransen ska då samma dag eller senast nästa helgfria leveransdag kostnadsfritt leverera nya produkter av fullgod kvalitet. Mindre avvikelser kan förekomma i våra gåvoprodukter, t ex efter säsong eller vid slut från leverantör. Vi reserverar oss därför för eventuella avvikelser mellan den levererade produkten och produktbilden här på hemsidan.

Priser och betalningsvillkor
Samtliga priser på våra gåvoprodukter är exklusive moms och angivna fritt vårt lager.

För av oss kreditgodkända kunder sker betalning mot faktura med 14 dagars kredittid. Vid skriftlig betalningspåminnelse debiteras lagreglerad avgift. Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med referensränta plus 8 %. Fruktleveransen förbehåller sig rätten att begära förskottsbetalning.

Meny