Cart
Har du ett konto? Logga in här.

Hoppsan! Med den här varukorgen blir det ingen fruktsallad. Ingen fara, lägg till någon av våra populära produkter för att säkra din framgång.

Kundvillkor för privatpersoner

Gällande villkor när du handlar hos Fruktleveransen

Om att handla hos Fruktleveransen

Du kan handla hos Fruktleveransen på följande sätt:

  • Beställning är endast möjlig via vår webbplats, fruktleveransen.se

Sortimentet består av varor som sätts i prenumerationer. Priserna som visas på fruktleveransen.se är inklusive moms, avgifter, tull etcetera. Frakt- och expeditionsavgift framgår i varukorgen, vi reserverar oss för eventuella avgiftshöjningar.

Kampanjer

Det kan erbjudas rabatter och varor med specialpris, ofta välkomsterbjudanden för gamla eller nya kunder. Den största rabatten gäller, men kan inte kombineras med övriga rabatter. Läs mer om vilka villkor som gäller för just ditt erbjudande här nertill:

  • Kampanjpriser gäller under de fyra (4) leveranstillfällen som ingår i prenumerationen.

Pausa och flytta fram

Önskemål om att få pausa och flytta fram leveransen kan endast göras till info@fruktleveransen.se

För varje enskild prenumeration har kund möjlighet att pausa och flytta fram leveransen vid ett tillfälle och då maximalt 4 veckor fram.

  • För att pausa och flytta fram en leverans på tisdagar gäller senast föregående tisdag kl. 23.00.
  • För att pausa och flytta fram en leverans på torsdagar, gäller senast föregående torsdag kl. 23.00.
  • För att pausa och flytta fram en leverans på fredagar gäller senast föregående fredag kl. 23.00.

OBS! I samband med röda dagar kan leveransdag ändras. Information om ändringar av leveransdagar meddelas då här nertill.

Prenumerationens löptid och bindningstid

Vi har ingen bindningstid. När du bokar en prenumeration är den alltid prissatt och bunden till fyra (4) leveranstillfällen. Prenumerationen avslutas automatiskt därefter och du måste lägga en ny beställning via Fruktleveransens webbplats om du vill ha en ny prenumeration.

Betalsätt

Du betalar med kreditkort eller faktura/konto via Klarna. Betalningarna hanteras och administreras av Klarna.

Leverans och emballage

Leverans

Vi levererar i området Storstockholm och Södertälje mellan kl. 08.00 och kl. 17.00. tisdagar, torsdagar och fredagar. Leveransen sker till den adress som du har uppgivit. Vi ställer lådorna vid din ytterdörr om du inte har andra önskemål. Du ansvarar för att adressen alltid hålls uppdaterad. Vid ofullständiga adressuppgifter, eller vid adressändringar som innebär att chauffören inte kan lämna leveransen, debiterar vi fullt pris.

Upplever du problem med din leverans, kontakta oss genom att skicka ett e-mail till info@fruktleveransen.se

Låst portuppgång

Du ansvarar för att våra chaufförer kan komma in i din port under leveranstiden. Om våra chaufförer av någon av nedanstående anledningar inte kan komma in i din port och därmed inte lämna leveransen debiterar vi fullt pris.

  • Om du bor i lägenhet med låst portuppgång som öppnas med portkod behöver du uppge din portkod på din beställning. Det är viktigt att du håller oss uppdaterade med rätt portkod. Så länge portkoden fungerar behöver du inte vara hemma vid leverans. Vid ofullständiga uppgifter om portkod som innebär att chauffören inte kan lämna leveransen debiterar vi fullt pris.
  • Om du bor i lägenhet med låst portuppgång som öppnas med en porttelefon som kopplas till din telefon, måste du vara tillgänglig via telefon under hela leveranstiden. Så länge du är det behöver du inte vara hemma vid leverans. Om chauffören inte kan lämna leveransen till följd av att du inte öppnat porten debiterar vi fullt pris.
  • Om du bor i lägenhet med låst portuppgång som saknar både portkod och porttelefon som kan öppnas på distans måste du vara hemma vid leverans. Du måste vara tillgänglig och beredd att öppna porten under hela leveranstiden. Om chauffören inte kan lämna leveransen till följd av att du inte öppnat porten debiterar vi fullt pris.

Om du behöver uppdatera din portkod gör du det genom att maila din nya portkod till info@fruktleveransen.se Observera att ändringar av din portkod måste ske senast 4 dagar före din leverans för att registreras i tid.

Flätad pilkorg

Vid den första leveransen av de fyra (4) leveranserna som ingår i prenumerationen så får du frukten packad i en traditionell flätad pilkorg som ingår i köpet. Därefter får du leverans i påse eller wellpapplåda för påfyllnad.

Vi återanvänder så mycket vi kan. Vi har ett återvinningssystem för wellpapp med syfte att återanvända resurserna och att samla in dem till ett återvinningssystem och därmed minska miljöpåverkan och CO2-utsläppen. Vi ber dig att tömma och ställa ut lådorna innan den nya leveransen kommer, så att vår chaufför kan ta med sig den.

Ångerrätt

Det finns ingen ångerrätt vid köp av livsmedel och andra varor till hushållets kontinuerliga konsumtion, som levereras till dig på din adress.

Kvalitetsgaranti och Reklamation

Fruktleveransen levererar enbart färsk Klass 1-frukt av fullgod kvalitet. Vi garanterar att vi väljer säsongens lämpligaste frukter och att vi dessutom omsorgsfullt väljer den frukt som är fräschast.

För livsmedel begränsas reklamationsrätten till varans naturliga hållbarhetsperiod. Vid reklamation ber vi dig börja med att skicka ett mail till oss med ditt kundnummer och information om varans fel till oss på info@fruktleveransen.se senast 24 timmar efter leverans, men gärna så fort som möjligt i samband med leverans.

Skicka sedan varan tillsammans med ditt namn och ditt kundnummer till följande adress: Fruktleveransen Sverige AB Åkerivägen 5, 152 42 Södertälje

Kreditering

Om vi kommer överens med dig att en vara ska krediteras så kommer du få instruktioner om hur återbetalningen kommer att ske skickad till din mail.

Ekologiskt

Fruktleveransen förbehåller sig rätten att ersätta ekologisk frukt med konventionellt odlad frukt då tillgången av ekologiskt odlad frukt på marknaden är dålig eller då prisbilden för ekologisk frukt är att betrakta som extrem. Om situationen enligt ovan skulle uppstå, är Fruktleveransen skyldig att informera kunden i förväg.

Frakt och Expeditionsavgift

Frakt tillkommer med 99 SEK per leveranstillfälle och vi debiterar för samtliga fyra (4) leveranstillfällen som ingår i prenumerationen (396 SEK)

Fruktleveransen tar ut en fast kostnad för administration på 95 SEK per prenumeration.

Kundvillkoren uppdaterades den 10:e mars 2024.

© 2024 Fruktleveransen. Alla rättigheter reserverade.