Cart
Har du ett konto? Logga in här.

Hoppsan! Med den här varukorgen blir det ingen fruktsallad. Ingen fara, lägg till någon av våra populära produkter för att säkra din framgång.

Köpvillkor

Letar du efter köp- och leveransvillkor för privatpersoner så hittar du dem här.

Köp- och leveransvillkor för fruktabonnemang

Om inget annat avtalats gäller följande köp- och leveransvillkor:

Leveranser

Fruktleveransen ansvarar för leverans av beställda varor. Leveranser sker i hela Storstockholm och Södertälje. Beställda varor levereras på överenskomna dagar och platser mellan kl 07.00-16.00. Leveranser sker året runt alla helgfria dagar. Vid röda dagar sker den ordinarie leveransen nästkommande vardag om inget annat är överenskommet.

Kunden ansvarar för att lokaler och tillhörande områden hålls tillgängliga för leverans vid överenskomna leveranstider. Fruktleveransen har rätt att överlämna fruktkorgarna i kundens reception eller godsmottagning om leveransen inte kan ske enligt överenskommelse. Om leverans ej kan ske i enlighet med överenskomna leveranstider, tillkommer kostnad enligt aktuell transportprislista.

Som en del av våra miljömål tillämpar vi ett retursystem för våra korgar. För tomkorgar som inte returneras debiterar vi en kostnad på 50 – 90 kr per korg.

Kvalitetsgaranti

Fruktleveransen levererar enbart färsk Klass 1-frukt av fullgod kvalitet. Vi garanterar att vi väljer säsongens lämpligaste frukter och att vi dessutom omsorgsfullt väljer den frukt som är fräschast.

Fruktleveransen förbehåller sig rätten att ersätta ekologisk frukt med konventionellt odlad frukt då tillgången av ekologiskt odlad frukt på marknaden är dålig eller då prisbilden för ekologisk frukt är att betrakta som extrem. Om situation enligt ovan skulle uppstå, är Fruktleveransen skyldig att informera kunden i förväg.

Kampanjpriser

Kampanjpriser gäller under en tid av 6 månader och går sedan över till ordinarie priser. Fruktleveransen Sverige AB förbehåller rätten att justera priserna om verksamhetens centrala kostnadskomponenter utvecklar sig utanför normala nivåer.

Reklamation

Behörig beställare som anser att en leverans inte uppfyller Fruktleveransens kvalitetsgaranti ska göra en reklamation senast 24 timmar efter erhållen leverans. Fruktleveransen ska då samma dag eller senast nästa helgfria leveransdag kostnadsfritt leverera ny frukt av fullgod kvalitet. Mindre avvikelser kan förekomma i exakta produkter.

Leveransuppehåll

Behörig beställare ska skicka ett skriftligt meddelande till info@fruktleveransen.se senast 5 arbetsdagar före önskat leveransuppehåll. Leveransuppehållet måste vara sammanhängande och som högst två månader. Leveransuppehåll kan inte nyttjas under uppsägningstid.

Ändringar i abonnemang

Behörig beställare ska skriftligen meddela oss senast 3 arbetsdagar före önskad ändring ska träda i kraft. Skriv till info@fruktleveransen.se.

Uppsägning av fruktabonnemang

Om inget annat avtalats löper våra fruktabonnemang på utan bindningstid. Senast 5 arbetsdagar innan nästkommande leverans skall behörig beställare hos kunden skriftligen per mejl eller post begära avslut. Uppsägningstiden räknas från inkommet datum.

Priser och betalningsvillkor

Samtliga priser är exklusive moms och angivna fritt kundens godsmottagning. I abonnemanget ingår lån av korg/emballage, klass 1 fullgod frukt, packning av korg samt transport. Villkor för tillfälliga kampanjpriser gäller generellt under en tid av 2 månader och går sedan över till ordinarie priser, exakta villkor för respektive kampanj redovisas i kassan innan beställning. Fruktleveransen Sverige AB äger rätten att justera priserna två gånger per år, samt ytterligare prisjustering om verksamhetens centrala kostnadskomponenter utvecklar sig utanför normala nivåer.

Fakturering sker i efterskott med 14 dagars kredittid. Vid skriftlig betalningspåminnelse debiteras lagreglerad avgift. Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med referensränta plus 8 %.

Vi erbjuder Elektronisk faktura och EDI fakturering kostnadsfritt, vänligen kontakta kundservice för mer information.

Miljö och socialt ansvar

Fruktleveransen är ansluten till kollektivavtal och har en av branschens mest utpräglade miljö, kvalitet och socialt ansvars arbete. Våra processer är certifierade och vi står under kontroll av SMAK. Vi tillhandahåller marknadens största och mest välkomponerade sortiment till marknadens bästa priser. I våra priser ingår ett litet miljötillägg som hjälper oss att finansiera vårt ambitiösa miljöarbete.

Köp- och leveransvillkor för mötesprodukter

Om inget annat avtalats gäller följande köp- och leveransvillkor:

Villkor för fri frakt

För våra fruktabonnenter eller vid ett köp med ett ordervärde överstigande 750 kr tillkommer ingen leveransavgift. Förutsättningen är att beställningen inkommer två dagar innan leverans och att leveransen sker till ordinarie leveransadress en helgfri vardag 07.00-16.00.

Expressleverans och tidspassning

Beställningar från fruktabonnenter som inkommer efter kl 12.00 för leverans dagen efter debiteras en transportkostnad om 95 kr. Då leverans önskas samma dag och även vid tidspassning tillkommer en transportkostnad enligt gällande tariff. För övriga kunder gäller vår ordinarie transporttariff.

Köp- och leveransvillkor för presentkorgar/gåvor (året runt)

Om inget annat avtalats gäller följande köp- och leveransvillkor:

Leveranser

Fruktleveransen levererar till företag och privata adresser i hela Sverige. Vill ni göra större utskick, kontakta oss så återkommer vi med en offert.
Vi levererar året runt, helgfria vardagar på överenskommen dag och plats. Senast två dagar före tänkt leverans behöver vi din beställning.

Pris för leverans av ett kolli inom Stockholm (08-området) Företagsadresser: 95 kr Privata adresser: 125 kr. Pris för leverans av kolli i övriga Sverige cirka 155 kr.
För gåvor som levereras i samband med vanlig veckoleverans till abonnemangskund ingår frakt i priset

Leveranser sker under dagtid. Det är viktigt att vi får så mycket information som möjligt för att kunna utföra leveransen på bästa sätt. Vi vill gärna ha mobilnummer, portkod och information om eventuella trappor. Vi behöver också få veta om vi kan ställa gåvan utanför dörren om mottagaren inte är på plats eller om den får lämnas till en granne. Om leveransen inte kan utföras vid önskat tillfälle gör vi ett nytt försök, men då tillkommer en kostnad på 95 kr.

Tjänster som ingår

För varje gåva ingår inslagning i cellofan och ett handskrivet kort (12×5 cm) med en personlig hälsning från dig. Vi erbjuder en kostnadsfri tjänst som vi kallar Adresservice. I denna ingår paketering av gåvorna, iläggning av kort, utskrift av adresshandlingar och transportbevakning.

För våra kunder med löpande fruktabonnemang tillkommer ingen leveransavgift, förutsatt att beställningen inkommer senast två dagar innan leverans och att leveransen sker till ordinarie leveransadress och plats vardagar 07.00-16.00.

Kvalitetsgaranti

Fruktleveransen garanterar att de produkter som levereras är av fullgod kvalitet.

Reklamation

Behörig beställare som anser att en leverans inte uppfyller Fruktleveransens kvalitetsgaranti ska göra en reklamation senast 24 timmar efter erhållen leverans. Fruktleveransen ska då samma dag eller senast nästa helgfria leveransdag kostnadsfritt leverera nya produkter av fullgod kvalitet. Mindre avvikelser kan förekomma i våra gåvoprodukter, t ex efter säsong eller vid slut från leverantör. Vi reserverar oss därför för eventuella avvikelser mellan den levererade produkten och produktbilden här på hemsidan.

Priser och betalningsvillkor

Samtliga priser på våra gåvoprodukter är exklusive moms och angivna fritt vårt lager.
För av oss kreditgodkända kunder sker betalning mot faktura med 14 dagars kredittid. Vid skriftlig betalningspåminnelse debiteras lagreglerad avgift. Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med referensränta plus 8 %. Fruktleveransen förbehåller sig rätten att begära förskottsbetalning.

© 2024 Fruktleveransen. Alla rättigheter reserverade.