Köpvillkor Gåvor (året runt)

 

Om inget annat avtalats gäller följande köp- och leveransvillkor för fruktabonnemang:

 

Leveranser

Fruktleveransen levererar till företag och privata adresser i hela Sverige. Vill ni göra större utskick, kontakta oss så återkommer vi med en offert.

 

Vi levererar året runt, helgfria vardagar på överenskommen dag och plats. Senast två dagar före tänkt leverans behöver vi din beställning.

 

Pris för leverans av ett kolli inom

 

Stockholm (08-området)

Företagsadresser: 95 kr

Privata adresser: 125 kr

 

Sverige

Företagsadresser: offereras

Privata adresser: offereras

 

En beställning som kommer in senare än två dagar innan önskad leverans debiteras som expressleverans. Priset för expressleverans kan variera. För leveranser med tidspassning tillkommer avgift 

 

 

Privata adresser

Leveranser till privatpersoner sker under dagtid. Det är viktigt att vi får så mycket information som möjligt för att kunna utföra leveransen på bästa sätt. Vi vill gärna ha mobilnummer, portkod och information om eventuella trappor. Vi behöver också få veta om vi kan ställa gåvan utanför dörren om mottagaren inte är hemma eller om den får lämnas till en granne. Om leveransen inte kan utföras vid önskat tillfälle gör vi ett nytt försök, men då tillkommer en kostnad på 95 kr.

.

Tjänster som ingår

För varje gåva ingår inslagning i cellofan och ett handskrivet kort (12x5 cm) med en personlig hälsning från dig. Vi erbjuder en kostnadsfri tjänst som vi kallar Adresservice. I denna ingår paketering av gåvorna, iläggning av kort, utskrift av adresshandlingar och transportbevakning.

 

För våra kunder med löpande fruktabonnemang tillkommer ingen leveransavgift, förutsatt att beställningen inkommer senast två dagar innan leverans och att leveransen sker till ordinarie leveransadress och plats vardagar 07.00-16.00.

 

 

 

 

Kvalitetsgaranti

Fruktleveransen garanterar att de produkter som levereras är av fullgod kvalitet. 

 

Reklamation

Behörig beställare som anser att en leverans inte uppfyller Fruktleveransens kvalitetsgaranti ska göra en reklamation senast 24 timmar efter erhållen leverans. Fruktleveransen ska då samma dag eller senast nästa helgfria leveransdag kostnadsfritt leverera nya produkter av fullgod kvalitet. Mindre avvikelser kan förekomma i våra gåvoprodukter, t ex efter säsong eller vid slut från leverantör. Vi reserverar oss därför för eventuella avvikelser mellan den levererade produkten och produktbilden här på hemsidan.

  

Priser och betalningsvillkor

Samtliga priser på våra gåvoprodukter är exklusive moms och angivna fritt vårt lager.

 

För av oss kreditgodkända kunder sker betalning mot faktura med 14 dagars kredittid. Vid skriftlig betalningspåminnelse debiteras lagreglerad avgift. Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med referensränta plus 8 %. Fruktleveransen förbehåller sig rätten att begära förskottsbetalning.